شبکه های اجتماعی - سوشال مدیا

 

 

شبکه های اجتماعی یا سوشال مدیا تکنولوژی های کامپیوتری هستند که ساخت یا اشتراک داده ها، ایده ها، علایق حرفه ای و دیگر فرم های گفتگو را تسهیل می کنند. این خدمات در قالب بسترهایی مانند وب و گوشی تلفن همراه ارائه می شوند. تا قبل از پیدایش این شبکه های مجازی افراد با دورهمی های دوستانه و خانوادگی با هم ارتباط گرفته و با هم تعامل داشتند. این نوع ارتباط را می توان ریشه های اولیه شبکه های مجازی دانست. در این متن قصد داریم ضمن ارائه تعریفی جامع از شبکه مجازی، درباره انواع و مزایا و قابلیت های موثر آن در حوزه دیجیتال مارکتینگ و تاثیر آن در کسب و کار ها با شما گفتگو کنیم.

 

بررسی تاریخچه شبکه های اجتماعی

همانطور که می دانید، شبکه های اجتماعی جای بسیاری از این دورهمی خانوادگی و دوستانه را گرفته است. یکی از دلایلی که به این نوع رسانه ها بسیار توجه می شود، گسترش تکنولوژی داده ها و زیر ساخت هایی دیجیتالی می باشد.

 اگر در گذشته شبکه های ارتباطی فقط در محله ها و کوچه ها شکل می گرفتند، این روزها با دسترسی ارزان به ابزارهای دیجیتالی به راحتی می توان با هم در ارتباط بود. منظور از ابزارهای دیجیتالی،  اینترنت، گوشی موبایل و نرم افزار است که به راحتی افراد را به هم وصل کرده و ارتباطات دوستانه، خانوادگی و شغلی را توسعه می دهند. این توسعه ارتباطات، فارغ از زمان و مکان بوده و دارای مزایایی است که در ادامه به آن اشاره می کنیم. ناگفته نماند، اصطلاح شبکه اجتماعی برای اولین بار در سال هزار و هشتصد و پنجاه و چهار به کار گرفته شد. بنابراین انسان بیش از صد و پنجاه سال است که با این واژه آشنا شده است.

البته در آن بازه زمانی، منظور از شبکه های اجتماعی، رسانه هایی نظیر لینکدین، واتساپ و …. نبوده است. بلکه این مفهوم فقط جهت توصیف افرادی که با هم در ارتباط بودند، به کار گرفته می شد. اگر از نظر زمانی کمی به جلو حرکت کنیم، شبکه های مجازی به مفهوم امروزی نزدیکتر می شوند. در حقیقت اولین فردی که اصطلاح شبکه اجتماعی را در مقالاتش وارد کرد، جان بارنز نام داشت. این جامعه شناس استرالیایی در سال هزار و نهصد و پنجاه چهار در مقالاتش از مفهوم شبکه یا نتورک- دقیقا به همین شکل امروزی- استفاده کرد. از نظر جان بارنز، افراد نظیر گره های یک گراف هستند که خطوط تعاملی چندگانه میان آنها به چشم می خورد؛ یعنی هر نفر با یک یا چند فرد دیگر در ارتباط بوده و با هم تعامل برقرار می کند.

 

انواع محتوای مناسب برای شبکه های اجتماعی

در ادامه به انواع محتوای مناسب برای شبکه های اجتماعی می پردازیم. همانطور که می دانید انواع محتوا را می توان در رسانه های اجتماعی قرار داد. این محتواها در موفقیت و معرفی کسب و کارها نقش مهمی دارند. ساخت محتوای گیرا، با کیفیت و کارآمد می تواند به بهترین شکل ممکن کسب وکار شما را به مشتری معرفی کند. از همین رو، هرگز نباید تهیه محتوا در حرفه ها را دست کم بگیریم.

 ساخت محتوا در شبکه های مجازی موضوعی رقابتی و بسیار وقت گیر است. این محتواها چنانچه ارزشی برای کاربران و مخاطبین خود نداشته باشند، خیلی سریع نادیده گرفته می شوند. برای ساخت یک محتوای ارزشمند، باید از راهبردهای متنوعی استفاده کرد. گاه برای معرفی بهتر حرفه و کسب وکار، باید از چند محتوای متنوع کمک گرفت. این استراتژی برای موفقیت در بازاریابی بسیار اهمیت دارد و توسط یک شخص انجام نمی شود. پشت هر محتوای مفید و ارزشمند یک تیم حرفه ای قرار دارد.

 

شبکه های اجتماعی

خوب است بدانید، شبکه های اجتماعی اهرمی موثر برای جلب توجه مخاطب و تعامل با او می باشند. با ساخت محتوایی مفید برای هر پلتفرم اجتماعی، می توانید امکان موفقیت خود را بهبود داده یا حتی آن را تضمین کنید.  قدر مسلم، کاربران فضای مجازی برای داشتن کسب و کاری موفق، لازم است محتوایی مناسب تولید کرده و آن را در پلتفرم مورد نظر خود بارگذاری کنند.

 

 

سوشال مدیا چگونه می توانند برای دیجیتال مارکتینگ مفید باشند؟

با نظر به توسعه روز افزون  شبکه های اجتماعی، سوشال مدیا به عنوان یک ابزار مفید برای دیجیتال مارکتینگ بدل شده است. ساختار کلی مارکتینگ پلتفرم های اجتماعی، همان قواعدی هستند که در فرم راهبردهای بازاریابی محتوا به مخاطب ارائه می شوند. با این همه، اصول و روش های استفاده از شبکه مجازی، می تواند از یک بستر به بستر دیگر تغییر کند. چنانچه قصد دارید، در پلتفرم های اجتماعی به صورت حرفه ای وارد شوید و تاثیر بلند مدتی را از این شبکه ها مشاهده کنید، توصیه ما این است که حتما از کارشناسان تولید محتوا و متخصصین دیجیتال مارکتینگ کمک بگیرید.

مهمترین و پرطرفدار ترین شبکه های مجازی

خوشبختانه در عصر حاضر، به لطف شبکه های اجتماعی و با وجود موبایل های اسمارت و دسترسی به اینترنت، موضوع ارتباطات، بسیار مورد توجه قرار گرفته است. پلتفرم هایی مانند اینستاگرام، لینکدین، یوتیوب و … از جمله رسانه های مجازی هستند که در ایران طرفدار پیدا کرده اند. حتی در کنار این پلتفرم های خارجی می توان از حضور پیام رسان های داخلی نیز استفاده کرد. در ادامه به بررسی مهمترین و پرطرفدار ترین شبکه های مجازی می پردازیم.

لینکدین - شبکه های اجتماعی

لینکدین از دیگر شبکه های اجتماعی پرطرفدار

لینکدین نیز یکی از شبکه های اجتماعی پرطرفدار است که به صورت حرفه ای در محیط دیجیتال مورد استفاده قرار می گیرد. این بستر اجتماعی، به کاربران و مخاطبین خود این فرصت را می دهد تا در حیطه شغلی، روابط حرفه ای خود را توسعه دهند. همچنین امکان اشتراک گذاری اطلاعات مرتبط با شغل شان نیز برای آنها فراهم است. با ساخت یک پروفایل حرفه ای می توان این فرصت را بدست آورد تا اطلاعاتی مانند دانش، مهارت و تجربه خود را با دیگران در میان بگذارند. این پروفایل، حکم رزومه افراد را داشته و به آنها کمک می کند تا به خوبی به مدیران کسب و کارها معرفی شوند.

بازاریابی در بستر شبکه های مجازی راهی کوتاه برای رسیدن به مشتری های دائمی و وفادار

شبکه های اجتماعی- اینستاگرام

اینستاگرام 

اینستاگرام یکی از محبوب ترین شبکه های اجتماعی در ایران شناخته می شود. این پلتفرم، بستری برای اشتراک گذاری عکس، فیلم و برقراری ارتباطات دوستانه و اجتماعی می باشد. کاربرانی که در این محیط فعالیت می کنند، می توانند با ارسال تصویر و فیلم های کوتاه با دنبال کننده های خود در تعامل باشند. یکی از قابلیت های این رسانه محبوب، ارائه محتوا در قالب فید است. وقتی شما برای مشاهده تصویر و عکس اسکرول می کنید، تصاویر جدید به وسیله یک الگوریتم گزینش شده و به فید اضافه می شوند. در نهایت، زنجیره ای طولانی از محتوای شخصی سازی شده برای شما فراهم می آید. این پلتفرم برای گوشی های اسمارت طراحی شده است و سیستم عامل هایی چون اندروید، آی او اس، فایر او اس آن را حمایت می کند. خوب است بدانید، اینستاگرام در دسکتاپ نیز قابلیت نصب دارد.

شما کدوم یکی از این ها رو استفاده می کنی؟
یوتیوب - شبکه های اجتماعی

یوتیوب

در ادامه به معرفی یوتیوب به عنوان یکی از شبکه های اجتماعی پرمخاطب در ایران و جهان می پردازیم. این بستر یکی از دوست داشتنی ترین بسترهای اشتراک گذاری فیلم است. کاربر می تواند ضمن نگاه کردن میلیون ها فیلم، محتوا خود را نیز به نمایش بگذارد. این رسانه، یک راه بسیار خوب و تضمین شده برای کسب درآمد نیز به شمار می رود. کلیه خدماتی که توسط این پلتفرم ارائه می شود، رایگان بوده و سوددهی بسیار بالایی دارد.

واتساپ - شبکه های اجتماعی

واتساپ

واتساپ نیز یکی دیگر از شبکه های اجتماعی است که در ایران بسیار متداول می باشد. این پلتفرم در سال دو هزار و نه طراحی و اجرا شد و کم کم به یکی از پرطرفدارترین شبکه های پیام رسان متنی و صوتی بدل گردید. استفاده از این برنامه، رایگان می باشد. دلیل گیرایی این پلتفرم این است که بر روی سیستم های عامل مختلفی نظیر گوشی موبایل اسمارت، کامپیوتر و... قابلیت نصب دارد. حتی می توان از وای فای و داده تلفن همراه نیز برای باز کردن واتساپ و قرائت پیام های متنی و تصویری کمک گرفت. این رسانه برای برقراری ارتباط با مخاطبین خود نیازمند اینترنت و شماره تماس های آنهاست.

وقتشه شروع کنی

تیم ما چه کمکی می کند؟

تیم دیجیتال مارکتینگ  rang12 و خدماتی که ارائه می دهد

اکنون که با مهمترین شبکه های اجتماعی آشنا شدید، خوب است درباره مجموعه ای با شما گفتگو کنیم که به بهترین شکل شما را در حیطه طراحی وب سایت و نحوه استفاده از رسانه های مجازی کمک می کند. تیم دوازده رنگ، فعالیت گرافیکی خود را از سال نود شمسی آغاز کرد. سپس با طراحی وب سایت و گسترش اهداف خود، در مسیر موفقیت و ارائه مشاوره در زمینه آموزش سئو گام های بلندی برداشت.

رسانه های اجتماعی و مارکتینگ

دیجیتال مارکتینگ یکی از اهداف مهمی بود که این کارگروه حرفه ای به آن دست پیدا کرده است. خدماتی که این مجموعه به کاربران خود ارائه می دهد، در زمینه طراحی وب سایت، سئو وب سایت، ساخت محتوای متنی، تولید محتوای تصویری، تبلیغات و بررسی عملکرد رقبای مخاطبین مشتری است. این خدمات همگی در راستای بهبود افزایش درآمد و معرفی کسب و کارهای مشتری تنظیم و ارائه می شود. بازاریابی از طریق سوشال مدیا، بازاریابی محتوایی، گوگل آنالیتیکس و انجام تبلیغات از دیگر خدمات ارزنده این تیم موفق و خوشنام می باشد.

 

تلگرام - شبکه های اجتماعی

تلگرام

از تلگرام به عنوان پرکاربردترین رسانه در بین شبکه های اجتماعی یاد می کنند. این برنامه که بوسیله دو مهندس روس طراحی شد، در سال دوهزار و سیزده به شکل کراس پلتفرم به مجامع علمی معرفی گردید. این رسانه امکانات متنوع بسیاری دارد. به نحوی که در مدت زمان کمی توانسته است در صدر رسانه های دنیا قرار گیرد. صد میلیون کاربر  در محیط تلگرام، نشان از اهمیت و محبوبیت آن دارد.

با ما در ارتباط باش