تاثیر سئو بر فروش را نادیده نگیرید!

تاثیر سئو بر فروش را نادیده نگیرید!

در این مقاله از سایت 12رنگ سعی داریم به شما یادآوری کنیم که به هیچ عنوان تاثیر سئو بر فروش را نادیده نگیرید!

این روزها بحث پیاده سازی استراتژی های سئو برای گسترش فروش فروشگاههای اینترنتی و رشد کسب و کارها بسیار داغ شده است. شاید شما هم به تازگی کسب و کاری راه اندازی کرده باشید و از فرآیند سئو را برای پیشرفت کارتان استفاده می کنید. اما دقیقا نمی دانید سئو چگونه عمل می کند. واقعیت مسئله این است که تاثیر سئو بر فروش از طریق اجرای راهکارهایی شکل می گیرد که رتبه سایت مشخص را در میان سایت‌های رقیب بالاتر می رود.

آیا تابه‌حال به این مسئله فکر کرده‌اید که چرا این روزها آوازه SEO تا این حد در بازاریابی دیجیتال فراگیر شده ‌است؟ یا این‌که سئو چگونه بر روند کسب‌وکار تاثیر می‌گذارد؟ در پاسخ باید گفت تاثیر سئو بر فروش به واسطه بهینه‌سازی برای موتورهای جستجوگر که مهم‌ترین آن‌ها گوگل است انجام می‌شود. در نتیجه اجرای این روش ترافیک بالای ارگانیک به سمت سایت شما جذب می شود و  فروش بالا می رود.

یادتان باشد تاثیر سئو بر فروش را نادیده نگیرید

جالب است بدانید سئو دستورالعملی جذاب است که می تواند جایگزین تبلیغات پولی همچون گوگل ادورز باشد. اما خیلی مهم است که از راهکارهای سئو در بازاریابی دیجیتال به طور اصولی استفاده کنید و همه قوانین آن را به‌ طور کامل اجرا کنید. بخش مهمی از استراتژی بازاریابی اصولی به SEO اختصاص می‌یابد. به ‌عبارتی سئو می‌تواند کمپین تبلیغاتی شما را ایجاد کند یا به آن آسیب وارد کند.

 اگر قادر نباشید از مواهب تاثیر سئو بر فروش به نفع کسب‌وکارتان بهره ببرید، این اهمال‌کاری در مواقعی باعث می‌شود پرداختی شما در تبلیغات تا 400 درصد افزایش پیدا کند.

سئو چگونه به رشد کسب و کارها کمک می کند؟

 سئو با شما همراهی می‌کند تا به ‌تدریج برای برند تجاری‌تان اعتبار ایجاد کنید و در رتبه‌بندی گوگل در جایگاه مناسبی قرار بگیرید. بعد از آن که جایگاه مطلوبی در میان رقبای حوزه کاری تان کسب کردید، به مرور کارتان را ارتقا دهید. مردم به طور روزانه آیتم‌های مختلفی مانند اخبار و حواشی را جستجو می‌کنند یا به دنبال محصول و خدمات خاصی می گردند. اگر سایت شما با استراتژی PR, SEO مناسبی طراحی‌شده باشد، تاثیرات شگفت انگیز آن را بر روند فروش مشاهده خواهید کرد. حقیقت این است که کسب‌وکار و فروش دو حلقه جدا نشدنی هستند و بیزینس بدون داشتن فروش مناسب نمی‌تواند به اهداف عالی خود برسد.

همچنین به مرور رقبای کاری تان ارتقا پیدا می کنند و دیگر سایت شما حرفی برای گفتن ندارد. در ادامه تصمیم داریم به بررسی تاثیر سئو بر فروش بپردازیم. باید ببینیم چطور می‌توانیم با بهینه‌سازی برای موتورهای جستجو روی فروش محصولات اثرگذار باشیم؟ به‌ عبارتی باید بدانیم تأثیرات مختلفی که سئو بر کسب‌وکارها دارد چه مواردی هستند؟

تاثیر سئو بر فروش را نادیده نگیرید!

بهینه سازی موتور جستجوگر ( SEO)چیست؟

همه کسب‌وکارها در رقابت مشترکی به نام سئو نوعی فعالیت هماهنگ دارند. به بیان واضح‌تر SEO تکنیکی برای بهبود بخشیدن کیفیت وب‌سایت است که باعث می‌شود هر وب‌سایت خاص در میان نتایج موتورهای جستجوگر مانند گوگل و بینگ و.. رتبه بالاتری کسب کند. این تکنیک بخش جدایی‌ناپذیری از بازاریابی دیجیتال است. ممکن است صاحبان کسب‌وکارها با عبارت سئو کردن آشنا باشند اما ندانند که این ابزار چگونه برای آن‌ها ارزش‌آفرینی می‌کند.

هنگامی‌که به کمک ترفندها و راهکارهای seo رتبه بالاتری در موتورهای جستجوگر به دست می آورید، نتیجه کلیک بیشتر کاربران است که به فروش بیشتر منتهی می‌شود. قضیه تاثیر سئو بر فروش از این قرار است که محتوای بهینه‌سازی ‌شده سایت یا سئو شده، به‌ راحتی به وسیله خزش ربات‌های گوگل شناسایی‌شده و در فهرست مطالب برتر( نتایج اولیه گوگل) قرار می‌گیرد.

در این‌ میان کلمات و عبارات کلیدی مختلف که در محتوای وب‌سایت شما بکار می‌روند، توصیف می‌کنند که بیزینس شما چیست؟ در چه زمینه‌ای فعالیت دارد؟ و شما چه عملکردی در فروش دارید و یا این‌که چه محصولاتی می‌فروشید؟ و مواردی از این ‌دست که توصیف‌کننده برند و کسب‌وکار شماست.

 به این شیوه الگوریتم‌های گوگل وب‌سایت بهینه‌سازی شما را به مشتریانی که عباراتی مشابه با کلمات کلیدی سایت شما را سرچ کرده‌اند، نمایش می‌دهد.

 چه ارتباطی بین بهینه‌سازی موتور جستجوگر و فروش بیشتر وجود دارد؟

بر اساس آمارها 81 درصد مردم اطلاعات مورد نیازشان درباره محصولات مختلف پیش ‌از خرید آن، از طریق موتور جستجوگر گوگل به دست می‌آورند. طبیعتاً سایت‌هایی که در بالای لیست نتایج جستجوی گوگل باشند شانس بیشتری برای دیده شدن و کلیک شدن خواهند داشت. این شانس برای سه سایت اول بالای لیست به مراتب بیشتر است.

حالا کاری که خدمات سئو انجام می دهد ( تاثیر سئو بر فروش)  این است که به دلیل این بهینه سازی شدن محتوا در رنکینگ گوگل قرار می گیرید. بنابراین مشتریان بیشتری به سمت وب‌سایت شرکت شما جذب می شوند.

این افراد بعد از کلیک کردن روی نام وب‌سایت و گشت و گذاری در آن، احتمالاً به مشتریان بالقوه تبدیل خواهند شد. در این شیوه بهینه‌سازی برای موتور جستجوگر و فروش بالاتر ارتباط معناداری با هم دارند.

البته باید خاطرنشان کنیم که مدت‌زمانی طول می‌کشد تا سئو تأثیرش را در ارتقاء سایت نشان دهد، اما اثرات آن بر جنبه‌های مختلفی از کسب‌وکار شما ماندگار خواهد بود. این تکنیک مزایای زیادی برای کسب‌وکار دارد و کمک می‌کند بیزینس شما در میان فعالان همان حوزه ارتقا پیدا کند.

تاثیر سئو بر فروش با افزایش ترافیک وب‌سایت

تاثیر سئو بر فروش در واقع به این شکل است: هدف هسته ای موتورهای جستجوگر این است که ترافیک زیادی را به سمت سایت های بهینه سازی شده با محتوای مفید و معتبر هدایت کنند. به‌ طوری ‌که کاربران به سایت های با رتبه بندی برتر وارد شوند و بعد از گشت‌وگذاری در میان محصولات، برای خرید از سایت علاقه مند شوند.

بنابراین با به کارگیری استراتژی‌های مختلف سئو محتوای سایت بهینه‌سازی‌شده و رتبه بالاتری در میان نتایج موتورهای جستجوگر گوگل کسب می‌کند که هدف اصلی دیجیتال مارکتینگ را برآورده خواهد کرد.

امیدواریم در این مقاله از سایت دیجیتال مارکتینگ 12rang به اندازه کافی شما را قانع کرده باشیم که تاثیر سئو بر فروش را نادیده نگیرید. برای بهینه سازی سئو سایت خود میتوانید سئو و پشتیبانی سایت خودتون رو به طور کامل به تیم ما بسپارید.

سوالی دارید؟ با ما صحبت کنید!
مکالمه را شروع کنید
سلام! برای چت در WhatsApp پرسنل پشتیبانی که میخواهید با او صحبت کنید را انتخاب کنید
ما معمولاً در چند دقیقه پاسخ می دهیم