نکات کلیدی seo و بهینه سازی وبسایت

نکات کلیدی seo و بهینه سازی وبسایت

آشنایی با نکات کلیدی seo و بهینه سازی وبسایت

این روزها صاحبان وب‌سایت های کسب‌وکاری بهتر از هر زمان دیگری می‌دانند. پس ‌از این‌که سایت کاربری مناسبی ایجاد می‌کنند. باید استراتژی‌های خاصی روی آن اعمال کنند. مهم‌ترین ابزار تکنیکال که فرآیند طراحی سایت را تکمیل می‌کند سئو وب‌سایت است. به همین دلیل آگاهی از نکات کلیدی seo و بهینه سازی وبسایت برای صاحبان کسب و کارها در دنیای دیجیتال مارکتینگ ضروری است.

مشاغل مختلف صرف‌نظر از این‌که تنها به‌ صورت مجازی فعالیت دارند. یا این‌که در فضای واقعی هم جایگاهی برای فروش حضوری دارند. در راستای گسترش فروش باید تکنیک‌های بازاریابی آنلاین بکار ببرند.

                                                

اگر بخواهیم دقیق‌تر این‌ موضوع را توصیف کنیم؛ سئو کردن به مجموعه‌ای از فرایندهای اجرایی در داخل و خارج از سایت گفته می‌شود. این اصلاحات در هماهنگی بیشتر با استاندارد  الگوریتم‌های موتور جستجوگر گوگل یا هر جستجوگر دیگر اعمال می شود.

بهینه‌سازی داخلی وبسایت (on-page seo)

 به‌ طور کلی به مجموعه اقداماتی که در داخل سایت انجام می‌شود تا محتوا مطابق با الگوریتم‌های گوگل باشد و رتبه بهتری کسب کند، بهینه‌سازی داخلی می‌گویند.

استفاده از کلمات کلیدی

در حال حاضر این مسئله کاملاً واضح است که گوگل از طریق شناسایی کلمات کلیدی مرتبط با هر کسب‌وکار محتوای خوب را برای رتبه بندی انتخاب می کند. اما تکرار کلمات کلیدی باید در هماهنگی با محتوا باشد. تکرار بیش ‌از حد آن به ضرر سئو سایت خواهد بود. به ‌نظر می‌رسد گوگل به فرکانس کلمات کلیدی یعنی تکرار هوشمندانه و منطقی کلمات که پیام مفیدی منتقل می کند، بیشتر اهمیت می‌دهد.

 عنوان یا تایتل (Title) محتوا

گوگل برای نمایش عنوان صفحات وب محدودیتی در نظر گرفته است. بر اساس الگوریتم‌های گوگل تگ عنوان بهتر است زیر ۶۰ کاراکتر باشد. این گونه گوگل عنوان صفحه وبسایت را به‌طور صحیح و کامل نشان دهد و بخش‌های اضافی آن حذف نشود.

 در نظر گرفتن حریم خصوصی

ایجاد صفحات دارای حریم خصوصی به‌ طور مستقیم روی رتبه‌بندی سایت در نتایج گوگل تاثیر ندارد. اما یکی از نکات کلیدی seo و بهینه سازی وبسایت است و رفتار حرفه‌ای سایت را نشان می دهد.

این اقدام تجربه کاربری مناسبی به ‌همراه خواهد آورد. بنابراین اگر چنین صفحاتی را برای سایت طراحی نکنید، طبیعتاً تعدادی از کاربران را از دست می‌دهید.

کاربرد تصاویر انتقال‌دهنده مفاهیم

کاربرد تصاویر یکی از بهترین روشها برای تکمیل محتوا و خوانایی صفحات است که بسیار مورد توجه  بازدیدکنندگان قرار می‌گیرد. از سوی دیگر خوانایی محتوا باعث می شود کاربران توجه بیشتری به محتوا نشان دهند.

مدت‌زمان بیشتری در سایت بمانند. باید خاطرنشان کنیم هر عاملی که بر بهبود مدت‌زمان ماندگاری بازدیدکنندگان در سایت اثر بگذارد، به ‌معنای تجربه کاربری مناسب است و به سئوی سایت کمک می‌کند.

 آدرس URL کوتاه انتخاب کنید

آدرس URL کوتاه هم یکی از نکات کلیدی seo و بهینه سازی وبسایت است. که نه ‌تنها برای ورود کاربران مناسب است، بلکه برای بهینه‌سازی موتورهای جستجو اهمیت دارد. آمارها نشان می‌دهد وب سایت‌هایی که آدرس URL کوتاه‌تری دارند، در گوگل رتبه بهتری کسب می‌کنند.

نکات کلیدی seo و بهینه سازی وبسایت

کلمه کلیدی اصلی را در جایگاه مناسب قرار دهید

یکی از اصلی‌ترین و اولین نکات کلیدی seo و بهینه سازی وبسایت این است که کلمه کلیدی اصلی را با چگالی مناسب و منطقی در بخشهای مختلف محتوا به کار ببرید. بهتر است در 100 کلمه ابتدایی محتوا حتما یک‌بار کلمه کلیدی اصلی را به کار ببرید.

روی شکل‌دهی محتوای ارزشمند تمرکز کنید

با اینکه به‌کارگیری استراتژی‌های مختلف سئوی محتوا اهمیت زیادی دارد. اما بیشترین عامل اثرگذار در موفقیت نهایی، تولید محتوای باکیفیت و ارزشمند است. اگر محتوای تولیدی حرف جدیدی برای گفتن نداشته باشد. و از جذابیت‌های لازم برخوردار نباشد. کاربران نه ‌تنها برای آن‌وقت صرف نمی‌کنند. بلکه احتمال به‌اشتراک‌گذاری محتوا بسیار پایین می‌آید. برای بهبود رتبه سایت و افزایش دنبال کنندگان دائمی باید کیفیت محتوا را ارتقاء دهید.

تولید محتوای کاربردی از  نکات کلیدی seo و بهینه سازی وبسایت

با وجود این‌که تکنیک‌های گوناگونی به عنوان نکات کلیدی seo و بهینه سازی سایت وجود دارد. اما تولید محتوای کاربردی در اولویت است. دو فاکتور مهم محتوای قدرتمند و مرتبط، تنها زمانی کارساز است که مطالب تولیدی برای کاربران کارایی لازم را داشته باشد. در غیر این صورت حضور در رتبه‌های برتر گوگل امکان‌پذیر نیست.

واقعیت این است که در مورد بهینه سازی سایت گوگل به محتوای باکیفیت و کاربردی خیلی بیشتر از محتوای صرفاً با کیفیت اهمیت می‌دهد. مفید بودن مطالب و تجربه کاربری مطلوب از طریق سیگنال‌های ارسالی بازدیدکنندگان مشخص می شود.

با این توصیف برای اینکه در کنار سایر فعالیت‌های دیجیتال مارکتینگ، در رتبه‌های بالای گوگل حضور داشته باشید.

باید سایت قدرتمند با محتوای کاربرپسند و مفید ایجاد کنید. به این صورت می توانید بازدیدکنندگان را به مدت طولانی‌تری در سایت ماندگار کند.

در آخر

امیدواریم در این مقاله از سایت 12rang به اندازه کافی با نکات کلیدی seo و بهینه سازی وبسایت آشنا شده باشید. تیم دیجیتال مارکتینگ 12رنگ آماده همکاری با شما عزیزان در جهت بهینه سازی سئو وبسایت می باشد.

سوالی دارید؟ با ما صحبت کنید!
مکالمه را شروع کنید
سلام! برای چت در WhatsApp پرسنل پشتیبانی که میخواهید با او صحبت کنید را انتخاب کنید
ما معمولاً در چند دقیقه پاسخ می دهیم