فواید سئو سایت چیست؟

فواید سئو سایت چیست؟

فواید سئو سایت با کسب جایگاه اول نتایج گوگل

فواید سئو سایت به اندازه ای جذاب و تاثیر گذار است. انجام عملیات سئو برای کسب جایگاه اول نتایج گوگل، به یک رقابت تنگاتنگ تبدیل شده است. اگر تازه به دنیای وب ورود کرده اید یا قصد راه اندازی سایت یا فروشگاه اینترنتی خود را داشته باشید. حتما بارها نام سئو را شنیده اید. سئو SEO مخفف Search Engine Optimization یا بهینه سازی برای موتورهای جستجو از قبیل google، yahoo، bing، yandex و غیره می باشد. هر کدام از این موتورهای جستجو یک الگوریتم خاص دارند که هیچ کسی بصورت دقیق از نحوه عملکرد این الگوریتم ها اطلاعی ندارد. در کشور ما و بسیاری نقاط دیگر مهمترین موتور جستجو گوگل می باشد.

بهینه سازی برای موتورهای جستجو بصورت ساده یعنی ما نکاتی را در طراحی سایت و محتوای آن رعایت کنیم که برای موتورهای جستجو بهینه باشد. بدین ترتیب یک موتور جستجو مثل گوگل سایت ما را به عنوان یک سایت ارزشمند در نظر می گیرد. در چنین حالتی وب سایت ما از دید عمومی به عنوان یک سایت قوی و کاربردی در دسترس کاربران قرار می گیرد.

کسب جایگاه برتر گوگل با انجام عملیات سئو (جایگزین: کسب رتبه اول گوگل از فواید سئو سایت)

ایجاد ترافیک بالا یکی از فواید سئو سایت

در صفحه اول گوگل ده لینک وب سایت برتر نتایج نمایش داده می شود. انجام سئو سایت به قصد ایجاد ترافیک بالاتر در وب سایت انجام می گردد. با توجه به موضوع وب سایت این ترافیک می تواند بسیار سودمند باشد. دلیل ارزشمند بودن ایجاد ترافیک از طریق گوگل این است که کاربران به صورت کاملا هدفمند و آگاهانه نیازهای خود را از گوگل طلب میکنند. فرض کنید اگر کاربری در گوگل عبارت “خرید هارد اکسترنال” را جستجو می کند، قطعا با هدف خرید هارد اکسترنال به سایت های دارای رتبه بالای گوگل هدایت می شود.  بدین ترتیب ارزش حضور در صفحه اول گوگل مشخص میشود و وب سایتی که دارای رتبه بالایی است، می تواند سود بالایی را از طریق ایجاد ترافیک هدفمند کسب نماید.

اگر یک سایت با ماهیت فروشگاهی طراحی شود ولی قادر نباشیم بازدیدکنندگان را به طرف فروشگاه اینترنتی مورد نظر روانه کنیم، قطعا ایجاد وبسایت امتیاز مثبتی به همراه نخواهد داشت. مهمترین راه ایجاد ترافیک موتور جستجوی گوگل می باشد زیرا در حال حاضر بیشتر از 90 درصد کاربران از این موتور جستجو استفاده می کنند. گوگل بر اساس نکاتی که در مورد طراحی و محتوای سایت رعایت شده به هر سایت یک امتیاز تخصیص می دهد. حال زمانیکه یک جستجو در گوگل صورت میپذیرد، گوگل به دیتابیس خود رجوع کرده و بر اساس امتیازی که سایت های مختلف دارند یک لیست را به کاربر نمایش میدهد. بر اساس سئو انجام شده گوگل سایت ما را به عنوان یک سایت کاربردی به کاربران پیشنهاد می دهد. پس دلیل اینکه گوگل بهترین جواب ممکن را می دهد انجام همین فرایند می باشد.

فروش بیشتر محصولات و خدمات سئو سایت

از فواید سئو سایت کمک به فروش بیشتر محصولات و خدمات وبسایت از طریق جستجوی کلمات کلیدی مرتبط می باشد. انتخاب صحیح کلمات کلیدی مرتبط با حوزه تخصصی وب سایت می تواند مخاطبین هدف را به درستی به سمت سایت مربوطه هدایت کند. بایستی بدانیم که یکی از عوامل مهم در موفقیت یا شکست سئو نحوه انتخاب کلمات کلیدی می باشد. کار کردن بر روی یک کلمه کلیدی که در حوزه تخصصی وب سایت مربوطه نباشد فقط باعث اتلاف وقت و انرژی می شود. پس یک سئوکار بایستی تمامی جوانب را برای انجام فرایند سئو در نظر بگیرد. ما برای کسب جایگاه های صفحه اول گوگل سایت خود را سئو می کنیم. فرایند سئو را بایستی جدی گرفت زیرا حتی حضور در صفحه دو گوگل هم کمک شایانی به وب سایت نخواهد کرد.

فروش بیشتر محصولات از طریق انجام سئو (جایگزین: فروش بیشتر محصولات و خدمات از فواید سئو سایت)

افزایش آمار بازدید کنندگان یکی از مهمترین فواید سئو سایت می باشد. حال اگر وب سایت به خوبی طراحی شده باشد؛ می تواند به فروش بیشتر محصولات و خدمات منجر شود. زیرا کاربران با جستجوی کلمات کلیدی مرتبط با محصولات و خدمات وب سایت در صفحه نتایج گوگل با لینک وب سایت ما مواجه می شوند.

ایجاد ترافیک بالا از طریق انجام عملیات سئو (جایگزین: ایجاد ترافیک بالا از فواید سئو سایت)

سئو on page و off page

سئو از دو بخش on page و off page تشکیل شده است. در سئو on page تمام کارهایی که انجام می شود، بر روی صفحات مختلف سایت یا محتوایی است که روی آن عمل سئو انجام می گردد. فرضا عنوان محتوا را جذاب می کنیم و برای آن توضیحات متا (meta description) جذاب می نویسیم. توضیحات متا همان متن کوتاهی است که وقتی عبارتی را جستجو می کنیم در زیر عنوان مشاهده می شود. در صورت جذاب بودن این توضیحات کاربر ترغیب به کلیک بر روی لینک سایت جهت بازدید از آن می شود. همچنین از بخش های دیگر سئو on page می توان به تولید محتوای مستمر، دسته بندی درست، آنالیز رقبا و غیره اشاره نمود.

از فواید سئو سایت می توان به ایجاد اعتبار از طریق سایت های قدرتمند دیگر اشاره نمود. در بخش سئو off page به دنبال اعتبار سازی برای وب سایت خواهیم بود. به اینصورت که در سایت های دیگر برای وب سایت خودمان لینک سازی کنیم. سایت های خبری با توجه به اعتباری که کسب نموده اند؛ معمولا در لینک های اول جستجوی گوگل ظاهر می شوند. میتوان در این سایت های خبری پر بازدید، برای وبسایت خود یک مقاله چاپ نمود و در مقاله مورد نظر به وبسایت خودمان لینک دهیم که رپورتاژ نامیده می شود. اعمالی همچون رپورتاژ رفتن، بک لینک خریدن، نشر محتوا در شبکه های مجازی و این چنین مواردی را سئو off page می نامند. به این مفهوم که کارهایی را بیرون از page انجام می دهیم که بتوانیم سایت خود را قدرت دهیم تا رتبه آن افزایش یابد.

مزیت سئو سایت نسبت به گوگل ادوردز

سوال اینجاست با وجود تبلیغات گوگل که وب سایت را در لینک اول نتایج گوگل نشان می دهد چرا از سئو سایت استفاده نماییم. سئو یک فرآیند زمانبر اما دائمی می باشد. فرضا پروسه سئو شش ماه به طول می انجامد یعنی با صرف زمان و انرژی در طی شش ماه سایت ما در نتایج ابتدایی صفحه اول گوگل قرار می گیرد. تا زمانی که رقبا نتوانند از وب سایت ما پیشی بگیرند؛ مکان وب سایت ما در همان محدوده ابتدایی صفحه نتایج باقی می ماند. بدون شک در صورت انجام عملیات سئو بصورت مداوم تا مدت ها رتبه بالای گوگل در اختیار وب سایت ما باقی خواهد ماند.

از فواید سئو سایت نسبت به گوگل ادوردز می توان به این نکته اشاره نمود که در گوگل ادوردز به ازای هر کلیک مبلغی از حساب صاحب وب سایت کسر می شود. ولی در سایت سئو شده این اتفاق کاملا رایگان صورت می پذیرد. بسیاری از کاربران برای ورود به سایت های صفحه اول گوگل سایت های تبلیغاتی را رد کرده و به اولین وب سایت سئو شده ورود می کنند. زیرا معتقدند که این وب سایت ها واقعا با ارزش هستند و طبق استانداردهای گوگل به این نقطه رسیده اند.

بهره مندی از فواید سئو سایت با آژانس دیجیتال مارکتینگ

با توجه به فواید سئو سایت هر کسب و کار اینترنتی به شدت نیازمند انجام مستمر عملیات سئو می باشد. ولی بایستی در نظر داشت که عملیات سئو بسیار تخصصی می باشد. در حال حاضر شرکت های نرم افزاری معتبر زیادی از جمله آژانس دیجیتال مارکتینگ در زمینه طراحی وبسایت و انجام عملیات سئو در زمینه افزایش رنکینگ گوگل فعالیت می کنند. قطعا با کمک دیجیتال مارکتینگ می توان به فروش بیشتر محصولات و خدمات کمک نمود و موفق به  برندسازی کسب و کار مربوطه شد.

آژانس دیجیتال مارکتینگ (جایگزین: بهره مندی از فواید سئو سایت با استفاده از دیجیتال مارکتینگ)

سوالی دارید؟ با ما صحبت کنید!
مکالمه را شروع کنید
سلام! برای چت در WhatsApp پرسنل پشتیبانی که میخواهید با او صحبت کنید را انتخاب کنید
ما معمولاً در چند دقیقه پاسخ می دهیم