هدف از طراحی وب سایت چیست؟

هدف از طراحی وب سایت چیست؟

طراحی وب سایت یکی از ایده های بسیار جذاب و کاربردی در دنیای کنونی است که افراد می توانند به کمک آن، در فضای مجازی به راحتی به اهداف خود برسند. با توجه به اینکه شما چه قصدی دارید. و یا صاحب چه نوع کسب و کاری هستید، طراحی وب سایت می تواند به حالت های مختلفی انجام شود. که در ادامه راجع به این موضوع صحبت می کنیم و به زور کامل توضیح میدهیم که هدف از طراحی وب سایت چیست؟

هدف کلی از طراحی وب سایت چیست؟

طراحی وب سایت یکی از مهارت های پرطرفدار در دنیای کنونی است. اگر سری به فضای مجازی زده باشید. حتما مطالب و محتواهای مختلفی را در آن خوانده اید. که هرکدام مربوط به دامنه‌ های خاصی می شوند.

هر کدام از این دامنه ها، محتوای خود را به وسیله یک قالب ارائه می کنند. این قالب باید طی یک پروسه یا فرآیندی به نام طراحی وب سایت ساخته شود. بنابراین طراحی وب یک پروسه زمان بر است. که پیش نیازی برای فعالیت در فضای مجازی می باشد.
مهارت طراحی وب سایت عموما به دو شکل قابل انجام است. که یا می توانید آن را از طریق قالب هایی که آماده اند. انجام داده و یا آنکه از طریق برنامه نویسی، آن را به صورت شخصی سازی شده ارائه کنید.

اگر تا انتهای این مقاله با ما باشید، می خواهیم به بررسی این موضوع بپردازیم. و با اهداف طراحی سایت، مزایا و روش های آن آشنا شویم.

هدف از طراحی وب سایت چیست؟


چرایی طراحی وب سایت


یکی از مسائل مهمی که باعث شده است تا بسیاری از کاربران، به طراحی یک سایت اقدام نکنند. عدم آشنایی با اهداف طراحی وب سایت است.

در این حالت می توان به موارد بسیار زیادی اشاره کرد. که همه این موارد بسته به اینکه شما چه فردی هستید، فرق می کنند. از جمله این اهداف باید گفت:


⦁ نمونه کار:

اگر یک طراح سایت باشید، هدف از طراحی وب سایت برای شما، ارائه نمونه کار به دیگران و انجام پروژه است. این کار می تواند به شما کمک کند. تا بتوانید پتانسیل‌ها و قابلیت‌های خود را به دیگران نشان دهید. و سفارش‌ های آنها را در این حیطه دریافت کنید.

⦁ تعامل با مخاطب:

دسته ای دیگر از افراد اقدام به طراحی سایت شخصی می کنند. این کار به خصوص برای افراد و چهره های سرشناس می تواند با هدف تعامل با دیگران انجام شود. از دیگر کاربردهای این نوع طراحی سایت می توان به انتشار اعلامیه ها، اخبار و آگاهی رسانی جمعی اشاره نمود.


⦁ فروش کالا:

مورد دیگری که باید برای اهداف طراحی وب سایت بیان نمود، فروش کالا است. در این حالت افراد می توانند در کنار دیجیتال مارکتینگ، مشتریان بسیاری را به صورت غیر حضوری جذب کنند. سپس به راحتی قادر هستند تا کالاهای خود را به فروش رسانده و کسب درآمد کنند.

⦁ فروش خدمات:

در کنار کالاهای فیزیکی، شما می توانید خدمات خود را که لزوما کالا محور و حضوری نیستند. را نیز ارائه کنید. از جمله خرید اکانت برای وب سایت های خارجی، درخواست پروژه طراحی سایت، سئو، دیجیتال مارکتینگ، بازاریابی، تولید محتوا و غیره.

هدف از طراحی وب سایت چیست؟


مزایای وب سایت چیست؟

حال بایستی راجع به مزیت هایی که طراحی وب سایت دارد با همدیگر صحبت کنیم. اگرچه هنوز دیر نشده است. اما بهتر است بدانید کسانی که وب سایت های خود را سریع تر راه اندازی و سئو کرده اند. اکنون بازار این حوزه را بدست گرفته اند.

با این حال ممکن است در حوزه ای که شما فعالیت می کنید. وب سایت های قدرتمندی حضور نداشته باشند. به طور کلی از مزایای وب سایت می توان گفت:


⦁ دسترسی آسان:

یکی از بهترین مواردی که می توان در قسمت مزایای وب سایت بیان کرد، امکان دسترسی سریع و آسان مشتریان به خدمات است. در این حالت شما می توانید با ثبت یک دامنه، خرید هاست و طراحی یک سایت، خدمات خود شامل فروش کالا را آنلاین انجام دهید.

⦁ فعالیت شبانه روزی:

وب سایت ها همانند ربات هایی هستند که تا زمانی که هاست و دامنه آنها فعال باشد. به صورت شبانه روزی محتوای شما را در خود نشان می دهند. شما می توانید طراحی وب سایت را همانند طراحی یک ربات درنظر بگیرید. که می تواند خدمات و محصولات شما را 24 ساعته در 7 روز هفته تبلیغ کند و به فروش برساند.

⦁ اعتبار بالا:

مورد دیگری که می توان در بخش مزایای وب سایت بیان کرد. افزایش اعتبار شما است. در این حالت شما می توانید با طراحی وب سایت، اخذ مجوزها و از همه مهم تر، سئو سایت خودتان، اعتبار بالایی را کسب کنید. کسانی که وب سایت های جذابی دارند. و بتوانند به لینک های 1 تا 10 در صفحه اول گوگل و در کلمه کلیدی خود برسند. معمولا به عنوان فروشگاه هایی معتبر در آن حیطه شناخته می شوند.

هدف از طراحی وب سایت چیست؟

مزیت های طراحی سایت چیست؟


در نهایت نیز همانطور که قولش را داده بودیم. می خواهیم به بررسی روش های طراحی وب سایت بپردازیم که عبارتند از:

⦁ طراحی وب سایت با CMS های اختصاصی:

منظور از CMS، سیستم های مدیریت محتوا هستند. این CMS ها شامل وردپرس، جوملا و غیره می باشند. شما می توانید با کمک این سیستم ها، یک پنل کاربری برای مدیریت سایت خود داشته باشید. سپس با نصب و تنظیمات انواع ماژول ها در آن، از جمله افزونه ها و قالب ها، سایت خود را طراحی کنید. امروزه پرطرفدارترین نوع CMS، وردپرس نام دارد. و تقریبا هر نوع وب سایتی را می توانید. با قالب های آماده در آن نصب کنید. این روش سریع ترین راهکار برای طراحی وب سایت است.

⦁ طراحی سایت با کدنویسی:

یکی دیگر از راهکارها برای طراحی سایت، استفاده از مهارت برنامه نویسی است. برای این کار لازم است پیش نیازهای مختلفی اعم از تسلط بر زبان های Java Script، PHP، HTML, CSS، کار با داده ها و دیتابیس را داشته باشید. از مزیت های این روش می توان به سرعت بالای لود سایت، شخصی سازی کامل سایت، ارائه امکانات اختصاصی و منحصر به فرد اشاره کرد.

⦁ استفاده از سایت سازهای آنلاین:

همچنین شما می توانید از سایت سازهای آنلاین استفاده کنید. این نوع ابزارها، در درون سایت خود، پلتفرمی را ارائه می کنند که بدون نیاز به داشتن مهارت برنامه نویسی، می توانید با درگ و دراپ کردن، وب سایت خود را ایجاد کنید. از جمله این پلتفرم ها می توان به Shopify، magento، perestashop اشاره کرد.

حرف آخر:

امیدواریم در این مقاله از سایت دیجیتال مارکتینگ 12rang به خوبی توانسته باشیم به شما آموزش دهیم که هدف از طراحی وب سایت چیست؟ شما عزیزان می توانید برای طراحی انواع سایت فروشگاهی و شرکتی به تیم قوی 12رنگ اعتماد کامل کنید. و به نتیجه مطلوبی در زمینه ی فروش دست یابید.

سوالی دارید؟ با ما صحبت کنید!
مکالمه را شروع کنید
سلام! برای چت در WhatsApp پرسنل پشتیبانی که میخواهید با او صحبت کنید را انتخاب کنید
ما معمولاً در چند دقیقه پاسخ می دهیم