چگونه سئو سایت را افزایش دهیم؟

چگونه سئو سایت را افزایش دهیم؟

سئو چیست؟ و چگونه باید سئو سایت را افزایش دهیم ؟

با پیشرفت تکنولوژی و فروش محصولات و ارائه خدمات به صورت اینترنتی راه اندازی سایت های اینترنتی بسیار رایج شده است. هر شخصی مایل است که سطح کسب و کار او از دیگر رقبایش بالاتر باشد و به نوعی سئو سایت او از دیگر سایت ها بهتر باشد. اما ممکن است که این سوال پیش بیاید که سئو چیست؟ و برخورداری از سئو چه مزایایی برای سایت ها و صاحبان آن ها خواهد داشت؟ و در نهایت چگونه سئو سایت را افزایش دهیم؟

در واقع سئو برگرفته شده از کلمه ی انگلیسی Search Engine Optimization می باشد. سئو مجموعه ای اقدامات، عملکردها و استراتژیک هایی است که به منظور بهبود سایت انجام می شود.

در واقع با استفاده از سئو می توان برای بهینه سازی موتورهای جست‌و‌جوگر گوگل عمل کرد. با بهبود سئو سایت، سایت شما جزو سایت های معتبر و قوی خواهد شد. و گوگل آن ها را ارزشمند تلقی می کند.

در نتیجه سایت به عنوان یکی از نتایج اول جست و جوی گوگل قرار خواهد گرفت. اگر یک سایت در جایگاه های اول سرچ قرار گیرد، طبیعتاً از کلیک و بازدید بیشتری بهره مند می شود. که در نتیجه افزایش ترافیک سایت را شاهد خواهیم بود.

افزایش کلیک و ترافیک سایت نیز موجب افزایش درآمد خواهد شد. همچنین لازم به ذکر است که افزایش سئو به عنوان یک تبلیغ و بازاریابی برای کسب و کار شما تلقی می شود. و ان را به یک برند تبدیل خواهد کرد.

نکات مهم در افزایش سئو سایت

امروزه سایت های گوناگونی برای اهداف متنوعی طراحی شده اند. صاحبان کسب و کارها خواهان بالا بودن جایگاه سایت خود در نتایج جست و جوی گوگل هستند‌. بدین منظور باید به یک سری نکات جهت افزایش سئو سایت و قرارگیری آن در صفحه اول نتایج سرچ گوگل توجه کرد. در واقع سئو به معنای بهینه ساختن موتورهای جست و جو جهت افزایش ترافیک سایت می باشد.

ممکن است عده ای افزایش سئو سایت را کاری سخت و دشواری بپندارند. اما در حقیقت با فهم و رعایت یک سری نکات می توان به راحتی جایگاه سایت خود را در سایت بالا برد. در زیر به این نکات پرداخته ایم.

چگونه سئو سایت را افزایش دهیم؟

آشنایی با نکات افزایش SEO

_ انتخاب کلمات کلیدی

در هنگام نوشتن محتوا از کلمه ی کلیدی سایت خود استفاده کنید. این کلما کلیدی باید متناسب با متن شما باشد.

_ توجه به تگ عنوان

تگ title یا عنوان یکی از تگ های مهم جهت افزایش سئو یک سایت به شمار می آید. انتخاب کلمات کوتاه، بامعنی و مرتبط برای این قسمت لازم است.

_ ارائه توضیحات لازم در تگ متا

تگ متا یکی دیگر از تگ های مهم جهت افزایش سئو سایت است. که باید به آن اهمیت داد. توضیحات مناسب و مفیدی در حدود ۱۷۰ کاراکتر در این قسمت قرار دهید.

_ لینک‌دهی راهی جهت افزایش سئو سایت

با استفاده از لینک دهی می توانید سئو سایت خود را افزایش دهید. به همین خاطر، لازم است که از قرار دادن چندین محتوا در یک صفحه اجتناب کنید. و ارتباط آن ها را از طریق لینک فراهم سازید. همچنین بهتر است جهت افزایش سئو، صفحه ای اصلی سایت خود را سبک نگه دارید.

_ فقدان کپی متن؛ نکته ای بسیار مهم در افزایش سئو سایت

باید بدانید وجود کپی در متن و سایت شما موجب بی اعتباری و بی ارزش شدن سایت شما برای گوگل خواهد شد. در نتیجه سئو سایت شما کاهش می یابد. و در جایگاه های پایین نتایج سرچ گوگل قرار خواهد گرفت. نوشتن محتوای یونیک و به دور از کپی در افزایش سئو یک سایت بسیار تاثیرگذار است.

_ ساختار URL

سایت شما برای نمایش در اینترنت باید دارای نام و ساختاری باشد که به آن دامنه یا URL گفته می شود. ساختار URL دیگر عامل مهم در افزایش سئو است. سعی کنید که ساختار URL سایت شما بلند و دارای تاریخ نباشد. همچنین اگر دارای کلمه کلیدی اصلی باشد، تاثیر آن بیشتر است. اگر در صفحات سایت فارسی خود از URL فارسی استفاده کنید، می توانید میزان بازدید سایت خود را افزایش دهید.

_ افزودن متن Alt به تمامی تصاویر خود

موتورهای جست و جو در خواندن متون عملکردی قوی دارند اما در دیدن تصاویر ضعیف عمل می کنند. به همین خاطر لازم است برای آنکه موتورهای جست و جو تصاویر شما را ببینند، در مورد هر کدام از تصاویر یک توضیح مختصر به تصاویر سایت اضافه کنید.

سخن پایانی:

امیدواریم در این مقاله از سایت 12rang به اندازه کافی درک کرده باشید که چگونه سئو سایت را افزایش دهیم؟ تیم دیجیتال مارکتینگ 12رنگ آماده همکاری با شما عزیزان در جهت بهینه سازی سئو وبسایت شما می باشد.

جهت دریافت اطلاعات بیشتر با ما در تماس باشید. همواره مشاور و بررسی اولیه وب‌سایت رایگان می‌باشد.

سوالی دارید؟ با ما صحبت کنید!
مکالمه را شروع کنید
سلام! برای چت در WhatsApp پرسنل پشتیبانی که میخواهید با او صحبت کنید را انتخاب کنید
ما معمولاً در چند دقیقه پاسخ می دهیم