۱۲ نکته مهم در طراحی سایت

۱۲ نکته مهم در طراحی سایت

12 نکته لازم و مهم در خصوص طراحی سایت

در عصر حاضر پیشرفت تکنولوژی و استفاده زیاد از اینترنت سبب شده است که بسیاری از صاحبان کسب و کارها به راه اندازی و طراحی سایت روی آورند. البته باید بدانید که موفق شدن در سایت کسب و کار خود مستلزم رعایت یک سری نکات است که اگر به آن‌ها توجه شود شما صاحب سایتی قوی و قدرتمند خواهید شد. در ذیل به بیان ۱۲ نکته مهم در طراحی سایت پرداخته ایم.

۱) تعیین هدف از طراحی سایت

مشخص نمودن هدف از راه اندازی سایت اولین نکته و گام بسیار مهم در پروسه طراحی سایت است. تعیین نوع سایت به شما این امکان را می دهد که متناسب با آن سایت خود را طراحی کنید. چرا که انواع سایت های فروشگاهی، تجاری، بازرگانی، شخصی و یا تجاری دارای طراحی خاصی هستند.

۲) رعایت نکات سئو در طراحی سایت

سئو از اهمیت بسیار بالایی در طراحی سایت برخوردار است. چرا که سئو موجب افزایش کلیک و ترافیک سایت خواهد شد. همین امر نیز موجب درآمد بیشتر خواهد شد. رعایت تکنیک های لازم در افزایش و بهبود سئو قرارگیری سایت در نتایج اول سرچ گوگل را به دنبال خواهد داشت.

۳) توجه به ظاهر و نکات گرافیک در طراحی سایت

ظاهر سایت اولین موردی است که توجه کاربران را در هنگام ورود به سایت به خود جلب می کند. اگر ظاهر و گرافیک سایت شما زیبا و کاربر پسند باشد، سایت شما ارزشمند و معتبر خواهد شد. باید خاطر نشان کرد که در هنگام طراحی یک سایت به گرافیک و ظاهر صفحه ی اصلی وب سایت بیشتر توجه کنید. این صفحه یک دید خاصی از سایت را به کاربران نشان خواهد داد.

۴) انتخاب منو مناسب

نحوه چیدمان سایت به عنوان یک راهنمای خوب برای کاربران تلقی می شود. در نحوه چیدمان منو سایت دقت کنید که در‌برگیرنده تمام صفحات سایت باشد. البته باید افزود که چیدمان سایت ها با توجه به اهداف و نوع آن ها متفاوت می باشد.

۵) تطابق وب سایت ها با مرورگرهای مختلف

یکی دیگر از ۱۲ نکته مهم در طراحی سایت تطابق وب سایت ها با مرورگرهای مختلف می باشد. طراحی سایت شما تنها نباید با یک مرورگر انجام شود. استفاده از مرورگرهایی همچون؛ Internet Expelorer ، FireFox، Opera و … زیاد شده است. به همین خاطر باید سایت در چنین مرورگرهایی نیز قابل خواندن و نمایش باشند.

۶) توجه به امنیت وب سایت

امنیت یک وب سایت از جمله مواردی است که باید در هنگام طراحی سایت به آن اهمیت داد. چرا که اگر سایت شما دارای امنیت ضعیفی باشد، ممکن است گرفتار هکرها شود و به شبکه سایت نفوذ کنند.

۱۲ نکته مهم در طراحی سایت

۷) برخورداری وب سایت از پشتیبانی

یک سایت قوی دارای پشتیبانی است. چرا که عدم وجود آن به نوعی آن را بی ارزش و غیرفعال خواهد ساخت. باید در هنگام عقد قرارداد وظیفه ی پشتیبانی به خوبی مشخص و روشن شود؛ چرا که اعمال تغییرات در وب سایت و طراحی آن بر عهده پشتیبان است.

۸) تولید محتوای قوی

نوشتن محتوای سایت در هنگام طراحی یک سایت بسیار حائز اهمیت است. سعی کنید که در تولید محتوای سایت از نوشتن کلمات طولانی و بلند و همچنین پاراگراف های طولانی اجتناب کنید. تا می توانید از کلمات ساده و روان در متن سایت استفاده کنید تا خواندن آن برای بازدیدکنندگان راحت‌تر شود.

9) سرعت بالای وب سایت

یکی از نکات مهم در طراحی سایت، توجه به سرعت سایت است. چرا که کاربران انتظار دارند در هنگام کلیک، صفحه سایت در کمترین زمان برای آن ها ظاهر شود. پایین بودن سرعت وب سایت ممکن است آن ها را از ورود به سایت منصرف سازد.

۱۰) بروزرسانی منظم مطالب سایت

مطالب و محتوای موجود در وب سایت خود را به طور منظم آپدیت کنید. بروزرسانی مطالب سایت موجب افزایش و بهبود سئو سایت شما خواهد شد.

۱۱) انتخاب دامنه مناسب

قبل از راه اندازی سایت خود برای آن نامی را انتخاب کنید. نامی که برای سایت خود انتخاب می کنید، آدرس اینترنتی سایت شما یا به نوعی دامنه آن خواهد بود. دامنه سایت شما باید مرتبط با کسب و کار شما باشد.

۱۲) ذکر مشخصات تماس

در هنگام طراحی علاوه بر ظاهر و سئو سایت باید در جهت جلب اعتماد کاربر نیز تلاش کرد. اعتماد کاربر تاثیر بسیار زیادی در افزایش فروش محصولات و محبوبیت شما خواهد داشت. به همین خاطر لازم است که مشخصات تماس، ایمیل و یا دیگر راه های ارتباطی در سایت عنوان شود.

سخن پایانی:

امیدواریم در این مقاله از سایت دیجیتال مارکتینگ 12rang به خوبی توانسته باشیم ۱۲ نکته مهم در طراحی سایت را به شما آموزش دهیم. شما عزیزان می توانید برای طراحی انواع سایت فروشگاهی و شرکتی به تیم قوی 12رنگ اعتماد کامل کنید. و به نتیجه مطلوبی در زمینه ی فروش دست یابید.

سوالی دارید؟ با ما صحبت کنید!
مکالمه را شروع کنید
سلام! برای چت در WhatsApp پرسنل پشتیبانی که میخواهید با او صحبت کنید را انتخاب کنید
ما معمولاً در چند دقیقه پاسخ می دهیم