چگونه سایت خود را سئو کنیم؟

چگونه سایت خود را سئو کنیم؟

سئو سایت چگونه انجام می شود؟

امروزه سئو سایت کلمه ای بسیار نام آشنا برای طراحان سایت و کاربرانی است که قصد دارند تعداد بازدیدکننده سایت خود را افزایش دهند. با به کارگیری و استفاده مناسب از سئو می توان رتبه و جایگاه سایت خود را در میان رقبا بالا برد. و در صفحه اول نتایج سرچ گوگل قرار گرفت. حال اکنون برای عده ای ممکن است این سوال پیش بیاید که سئو به چه معناست؟ و چگونه باید سایت خود را سئو کنیم؟

سئو کلمه ی انگلیسی SEO است که سر‌کلمات Search Engine Optimization می باشد. با وجود این کلمات می توان گفت که seo به بهینه سازی موتور جست و جو معنا می شود. در واقع seo به صورت مجموعه ای از عملکردها و استراتژیک ها در جهت ارتقا بخشی سایت و قرارگیری آن در نتایج اول جست و جو انجام می شود.

سئو سایت در طراحی سایت های فروشگاهی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. با seo سایت به گونه ای می توان به بازاریابی و تبلیغات سایت خود بپردازید و در شغل و کار خود پیشرفت کرد. البته لازم به ذکر است برای آنکه بتوانید به نتایج قابل قبولی از seo سایت دست پیدا کنید؛ باید با قواعد seo آشنا شوید که می توانید به راحتی آن ها را فرا بگیرید. در ادامه به دلیل اهمیت seo و مراحل چگونگی آن پرداخته ایم.                                                          

مزایای سئو سایت

سئو سایت یک نوع بازاریابی و تبلیغات رایگان است که با انجام آن، مشتریان جذب سایت شما خواهند شد.

هزینه های اضافی ناشی از تبلیغات و بازاریابی برای شما کم تر خواهد شد.

افزایش کلیک و ترافیک سایت از دیگر مزایای seo می باشد.

افزایش درآمد مهمترین ماحصل به کار گیری seo در تولید محتوا است.

همچنین، معتبر شدن سایت، شناخته شدن و تبدیل سایت به یک برند از دیگر نتایج استفاده از seo است.

چگونه سایت خود را سئو کنیم؟

چگونه باید سایت خود را سئو کنیم؟

انجام سئو سایت مستلزم برخورداری از دانش کافی در خصوص مراحل seo؛ انتخاب کلمات کلیدی، on page seo و off page seo می باشد.

۱. انتخاب کلمات کلیدی سایت

اولین مرحله ای که در سئو سایت از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است، انتخاب کلمه کلیدی مناسب است. چرا که کاربران با توجه به نیاز خود کلماتی را در گوگل سرچ می کنند و شما می توانید با انتخاب کلماتی ساده سئو سایت خود را افزایش دهید. شما می توانید برای انتخاب کلمات کلیدی از گوگل یا ابزارهایی همچون: google keyword planner، kw finder، keyword tool.io و… کمک بگیرید.

۲. on page seo

مرحله ی بعدی که باید برای سئو سایت خود انجام دهید، on page seo  سایت است. در واقع شما برای انجام سئو داخلی باید یک سری امور را رعایت کنید. باید شما یک محتوای باکیفیت و قوی تولید کنید و برای تاثیرگذاری بیشتر محتوا باید یک سری اصول را پیروی کنید. on page seo سایت مجموعه ای از اعمالی همچون: بهینه سازی تصاویر، صفحه اصلی سایت و تگ ها، بارگذاری سریع سایت، استفاده از هاست های باکیفیت و … می باشد.

۳. off page seo

مرحله ی آخری که باید به آن توجه شود، off page seo است. در نهایت برای انجام سئو سایت باید کیفیت محتوای شما به گونه ای باشد که دیگر سایت ها به آن لینک دهند. در واقع سایت شما از رتبه قابل قبولی در سرچ گوگل و اعتبار لازم از نظر دیگر سایت ها برخوردار باشد تا سایت شما پیشرفت کند و بتوانید به درآمد بالایی از سایت خود دست پیدا کنید.

سئو خارجی و داخلی با هم متفاوت هستند اما به گونه ای آن ها را می توان مرتبط به هم دانست. اگر محتوای تولید شده شما از نظر گوگل ارزشمند باشد و on page seoسایت شما بالا باشد، سبب می شود که دیگر سایت ها به شما اعتماد کنند و به سایت شما بک لینک دهند.

انجام یک سری نکات ساده و جزئی می تواند سبب پیشی گرفتن سایت شما از دیگر رقبا شود. به طور مثال؛ استفاده از تصاویر مهم و باکیفیت موجب افزایش on page seoسایت شما خواهد شد.

اعمالی همچون: میزان کیفیت و تعداد لینک های ورودی به سایت، سرعت بالا آمدن سایت، اعتبار و مجوز نام دامنه، امنیت صفحه، دستورالعمل URL، نمایش صفحه سایت بر روی گوشی، آنالیز رقبا، لینک دهی به سایت های مرتبط و بروزرسانی منظم سایت از اهمیت بسیار بالایی در ارتقابخشی سئو سایت برخوردار می باشد.

حرف آخر:

امیدواریم در این مقاله از سایت 12rang به اندازه کافی درک کرده باشید که چگونه باید سایت خود را سئو کنیم؟ تیم دیجیتال مارکتینگ 12رنگ آماده همکاری با شما عزیزان در جهت بهینه سازی سئو وبسایت شما می باشد.

جهت دریافت اطلاعات بیشتر با ما در تماس باشید. همواره مشاور و بررسی اولیه وب‌سایت رایگان می‌باشد.

سوالی دارید؟ با ما صحبت کنید!
مکالمه را شروع کنید
سلام! برای چت در WhatsApp پرسنل پشتیبانی که میخواهید با او صحبت کنید را انتخاب کنید
ما معمولاً در چند دقیقه پاسخ می دهیم