بررسی طراحی سایت فروشگاهی

بررسی طراحی سایت فروشگاهی

طراحی سایت فروشگاهی؛ مسئله ای بسیار مهم در فروش و درآمد بیشتر

بسیاری از فروشندگان علاوه بر فروشگاه فیزیکی مایلند که یک فروشگاه اینترنتی برای فروش محصولات خود داشته باشند. چرا که از نیازهای مردم و مزایای داشتن فروشگاه اینترنتی آگاه هستند. البته قبل از اقدام به طراحی سایت فروشگاهی باید با نکات آن آشنا باشید تا بتوانید یک سایت فروشگاهی موفق داشته باشید. در ادامه این مقاله با ما همراه باشید تا بیشتر به بررسی طراحی سایت فروشگاهی بپردازیم.

به منظور فروش و درآمد بیشتر شما از سایت فروشگاهی باید سئو به خوبی در آن رعایت شود؛ به گونه ای که سایت شما در نتایج جست و جوی گوگل در صفحه اول قرار گیرد. طراحی سایت فروشگاهی نیازمند دانش کافی و انجام یک سری تکنیک ها است که باید آن را به افراد حرفه ای و متخصص بسپارید.                                    

اهمیت طراحی سایت فروشگاهی

امروزه با پیشرفت تکنولوژی و ورود به عرصه فناوری خرید بسیاری از کالاها به صورت اینترنتی انجام می شود. و مردم ترجیحاً کالاهای مورد نیاز خود را از سایت های فروشگاهی سفارش می دهند. چرا که نیازمند وقت کمتری است. و مشتریان از مشکلات دیگری همچون: ترافیک و ازدحام جمعیت در امان هستند. همچنین شما می توانید به سادگی با چند کلیک ساده خرید خود را انجام دهید.

همین راحتی خرید و تمایل مشتریان به خرید از سایت های فروشگاهی سبب شده است. که فروشندگان به طراحی سایت فروشگاهی برای کالاهای خود اقدام کنند.

ساخت و طراحی سایت های فروشگاهی از اهمیت و مزایای بسیار زیادی برای فروشندگان برخوردار است. با داشتن یک سایت فروشگاهی شما دارای یک فروشگاه شبانه روزی خواهید شد. همچنین از هزینه های اضافی شما کاسته خواهد شد. چرا که همانند فروشگاه های اینترنتی محدود به مکان و زمان خاصی نیست. به همین دلیل با حذف برخی از هزینه ها، سود و درآمد حاصل از فروش محصولات برای شما بیشتر خواهد شد.

بررسی طراحی سایت فروشگاهی

نکات مهم در طراحی سایت فروشگاهی

طراحی سایت فروشگاهی مستلزم رعایت یک سری از نکات است که لازم است قبل از طراحی و راه اندازی سایت فروشگاهی به آن ها توجه داشته باشید.

۱- زیبا و کاربر پسند بودن طراحی سایت فروشگاهی

اولین موردی که در طراحی سایت فروشگاهی نظر مشتری را به خود جلب می کند، زیبایی طراحی آن است و زیبا و کاربر پسند بودن یک سایت در اعتباربخشی به آن بسیار تاثیرگذار است.

۲- توصیف محصولات

لازم است که مشتری قبل از خرید کالا از خصوصیات آن آگاه باشد. به همین منظور لازم است که توصیف اجمالی از محصولات را در فروشگاه اینترنتی خود قرار دهید.

۳- وجود عکس های باکیفیت در سایت فروشگاهی

استفاده از عکس های باکیفیت و با حجم کم قادر است که سایت شما را با مشتریان جذاب سازد.

۴- آسان سازی مراحل خرید

از نکات بسیار مهمی که نباید در طراحی سایت فروشگاهی از آن غافل شد، ساده سازی مراحل خرید کالا است. چرا که پیچیده بودن مراحل خرید ممکن است که مشتری را از خرید منصرف سازد.

۵- وجود بخش نظرات کاربران در سایت فروشگاهی

بسیاری از مشتریان قبل از خرید کالا بخش نظر کاربران را مطالعه می کنند و مایلند از دیدگاه و نظرات آن مطلع شوند. داشتن این بخش در سایت فروشگاهی فروش شما را تحت تاثیر قرار می دهد.

۶- در نظر گرفتن چندین روش پرداخت کالا

هر مشتری دارای شرایط متفاوتی در پرداخت کالا است. یک سایت فروشگاهی قدرتمند روش های مختلفی را برای پرداخت کالای خود در نظر می گیرد.

۷- استفاده از ابزارهای تحلیل سئو

بهینه سازی سایت موجب افزایش سطح سایت و قرارگیری آن در جایگاه های اول جست و جوی گوگل خواهد شد.

۸- دسته بندی کردن محصولات

محصولات خود را در سایت فروشگاهی در دسته بندی های خاص قرار دهید؛ به گونه ای که کاربر به راحتی آن ها را در فروشگاه پیدا کند.

۹- قرارگیری باکس جست و جو در دید کاربران

برای آنکه کاربر بتواند به راحتی محصولات مختلف سایت را جست و جو کند، بهتر است که سایت فروشگاهی مجهز به قسمت جست و جو باشد.

۱۰- اعلام ناموجود بودن محصول در سایت

اگر موجودی محصولاتی در فروشگاه شما به اتمام رسید، به جای حذف محصول، موجود نبودن آن را اعلام کنید و در صورت شارژ مجدد آن را اعلام کنید.

۱۱_ امکان بازگشت مشتری به مراحل قبلی خرید

ممکن است که یک مشتری از برخی از انتخاب های خود پشیمان شود، برای معتبر شدن فروشگاه خود حتماً امکان برگشت به مراحل قبل را به مراحل خرید اضافه نمایید.

در پایان:

امیدواریم در این مقاله از سایت دیجیتال مارکتینگ 12rang به خوبی توانسته باشیم به بررسی طراحی سایت فروشگاهی بپردازیم. شما عزیزان می توانید برای طراحی انواع سایت فروشگاهی و شرکتی به تیم قوی 12رنگ اعتماد کامل کنید. و به نتیجه مطلوبی در زمینه ی فروش دست یابید.

سوالی دارید؟ با ما صحبت کنید!
مکالمه را شروع کنید
سلام! برای چت در WhatsApp پرسنل پشتیبانی که میخواهید با او صحبت کنید را انتخاب کنید
ما معمولاً در چند دقیقه پاسخ می دهیم