تاثیر سئو داخلی و خارجی چیست؟ چه کمکی در بهبود رتبه سایت دارد؟

تاثیر سئو داخلی و خارجی چیست؟ چه کمکی در بهبود رتبه سایت دارد؟

تاثیر سئو داخلی و خارجی چیست؟ در این مقاله می خواهیم به بررسی مفهوم سئو داخلی و خارجی بپردازیم. با ساختار این بخش ها آشنا شده. و در نهایت راجع به اینکه تاثیر سئو داخلی و خارجی چیست؟ و چه کمکی در بهبود رتبه سایت دارد؟ صحبت کنیم. تا انتهای این مقاله با ما باشید تا به بررسی این موضوعات بپردازیم.

سئو داخلی و خارجی چیست؟

تاثیر سئو داخلی و خارجی چیست؟ اگر صاحب یک کسب و کار اینترنتی هستید، یک سایت شخصی دارید و یا می خواهید در به تازگی سایتی را طراحی کنید، لازم است به مبحث سئو توجه کنید. سئو مجموعه اقداماتی است که سایت شما را از نظر گوگل برای کاربر بهینه و عالی نشان می دهد.

هر چند سئو مباحث بسیار زیادی در خود دارد. اما اکنون می خواهیم به دو قسمت بسیار مهم آن بپردازیم. که قسمت اول همانند فوندانسیون یک ساختمان، می تواند بستر رشد سایت شما را محکم کند. و قسمت دوم می تواند سایت شما را در طول زمان قوی‌ تر نماید. این دو قسمت همان سئو داخلی و خارجی نام دارند. حال به طور خلاصه در تعریف این دو باید گفت:

  • سئو داخلی: سئو داخلی به عوامل و تکنیک های سئو اشاره دارد که بر بهینه سازی جنبه هایی از وب سایت شما که تحت کنترل خودتان هستند، متمرکز است. اگر بخواهیم برای این موضوع مثال بزنیم، می توان گفت سئو داخلی بهینه سازی المان های داخلی سایت است که می تواند شامل کلمات کلیدی، تگ‌های HTML، عنوان صفحه و سازگاری با موبایل باشد.
  • سئو خارجی: سئوی خارج از صفحه که با نام سئو آف پیج نیز شناخته می شود. به استراتژی های سئو اشاره دارد که بر ارتقای سایت یا برند شما در سراسر وب متمرکز است. این کار می تواند از طریق ساخت بک لینک، رپورتاژ و لینک سازی بیرونی انجام شود.
تاثیر سئو داخلی و خارجی چیست؟ چه کمکی در بهبود رتبه سایت دارد؟

بررسی تاثیر سئو داخلی و خارجی

در بخش قبل به صورت خلاصه با موضوع سئو داخلی و خارجی آشنا شدیم. حال برای بررسی تاثیر سئو داخلی و خارجی، باید به صورت جداگانه این موضوع را بررسی کنیم که در این قسمت می توان گفت:

  • تاثیر سئو داخلی: این بخش از سئو با این هدف به کار گرفته می شود. که محتوای وب سایت شما برای ربات های گوگل قابل خزیدن و دسته بندی باشد. سئو داخلی می تواند به درک راحت تر موتورهای جستجو از محتوایی که قرار داده اید. منجر شود. همچنین این فاکتور قادر است با تکنیک های مختلف، تجربه کاربری مخاطبان وب سایت شما را بهبود بخشیده که در انتهای مقاله به برخی از آن ها اشاره خواهیم کرد.
  • تاثیر سئو خارجی: سئوی خارج از صفحه مجموعه ای از استراتژی ها، تاکتیک ها و تلاش هایی است که شما برای تبلیغ محتوای خود در سایت های سوم در سراسر وب انجام می دهید. این بخش از سئو معمولا بر موضوعاتی مانند خدمات سایت و برند شما متمرکز است.
  • مهم ترین مواردی که می توان در بخش تاثیر سئو خارجی بیان کرد. بهبود رتبه صفحه موردنظر از نظر گوگل است. این کار با توجه با انتقال اعتبار سایت و صفحه از URL مبدا به مقصد انجام می شود.

تاثیر سئو داخلی و خارجی در کنار همدیگر می توانند منجر به رشد صفحه شما در SERP یا نتایج جستجوی موتور گوگل شوند. این نوع شیوه بهینه سازی، در خارج از وب سایت کمک می کند. تا کاربران بیشتری با برند و صفحات شما آشنا شوند.

در نتیجه شما می توانید به تدریج از محبوبیت و بازدید های بیشتری برخوردار شوید. حال پس از ورود کاربران به صفحه موردنظر، این سئو داخلی است. که کمک می کند کاربر، سایت شما را از نظر محتوا، دسترسی آسان به امکانات و بخش های مختلف، ورود به صفحات دیگر و رفع نیاز خود کامل ببینند.

بهبود رتبه با سئو داخلی و خارجی

از آنجایی که سیاست موتورهای جستجو مانند گوگل، این است که می خواهند بهترین وب سایت ها را به جستجوگران نمایش دهند. تاثیر سئو داخلی و خارجی می تواند منجر به بهبود رتبه سایت شما شود. در این رابطه باید بدانید که گوگل، یک موتور جستجوی هوشمند است که تا حدی مانند انسان‌ ها رفتار می کند.

از نظر گوگل، وب سایت ها و صفحاتی که توانسته اند تمامی فاکتورهای لازم برای بهینه سازی یک صفحه از نظر کاربر را داشته باشند، از ارزش بالاتری برخوردارند. و می توانند نسبت به سایر وب سایت ها، در نتایج بالاتری قرار گیرند.

از سوی دیگر، گوگل تعداد و کیفیت لینک های خارجی به وب سایت و صفحه موردنظر شما را نیز بررسی می کند. این کار در بخش تاثیر سئو داخلی و خارجی به این معنا است که صفحه شما چقدر از نظر دیگران مورد تایید است.

سئو خارجی را می توان راهکاری برای ارزشمندتر و معتبرتر نشان دادن صفحه وبسایت شما درنظر گرفت. هرچقدر این فاکتور قوی تر باشد. دامین اتوریتی و پیج اتوریتی شما افزایش یافته. و شما می توانید در رتبه های بالاتری قرار بگیرید.

نکاتی در سئو داخلی و خارجی

حال که با تاثیر سئو داخلی و خارجی آشنا شدید و اهمیت آن برای ارتقا رتبه را درک کردید. می خواهیم چند تکنیک برای بهبود سئو سایت تان را در هر کدام از این حوزه ها معرفی کنیم.

تکنیک های بهینه سازی در سئو داخلی

برای این بخش، لحاظ کردن یکسری نکات در طراحی سایت و محتوایی که ارائه می کنید. بسیار مهم است.

  • سرعت صفحات: سرعت لود صفحات خود را برای Core Web Vitals و کاربران بهینه سازی کنید. به طوری که صفحات مهم شما دچار کندی نباشند.
  • ریسپانسیو بودن: از نظر گوگل بسیار مهم است که وب سایت شما، در پلتفرم های دیگر اعم از دستگاه های موبایل و تبلت ها در ابعاد مناسبی ظاهر شوند. به این نکته مهم توجه کنید. که گوگل محتوا را بر اساس نسخه‌های موبایلی وب‌ سایت ‌ها ایندکس و رتبه ‌بندی می کند.
  • لینک سازی داخلی: شما می توانید. از لینک سازی داخلی، برای پیوند و ایندکس سریع تر صفحات جدید، انتقال ارزش به صفحات مهم، هدایت کاربران به صفحات مهم سایت استفاده کنید.
  • اسکیما: استفاده از نشانه گذاری اسکیما می تواند در درک بهتر و فعال کردن برخی فیچر ها برای محتوای شما از نظر ربات های گوگل بسیار موثر باشد.
تاثیر سئو داخلی و خارجی چیست؟ چه کمکی در بهبود رتبه سایت دارد؟

تکنیک های بهینه سازی در سئو خارجی

همچنین در بخش تکنیک های بهبود تاثیر سئو داخلی و خارجی، راجع به سئو خارج از سایت باید گفت:

  • اعتبار بالا: برای اثر گذاری و انتقال اعتبار بیشتر، همواره در وب سایت هایی که دامین اتوریتی بالا، اسپم اسکور پایین و ورودی زیادی دارند. بک لینک ایجاد کنید.  
  • دیجیتال مارکتینگ: در کنار بک لینک سازی، بهتر است محتواهای مرتبطی را راجع به وب سایت و برند خود در فضای مجازی منتشر کنید. این کار باعث می شود تا کاربران به تدریج با نام برند. خدمات و محصولات آن آشنا شوند.
  • مرتبط بودن: سعی کنید رپورتاژها و بک لینک های خود را در وب سایت هایی که به حوزه کاری شما مرتبط هستند.ایجاد کنید. این کار می تواند به شما کمک کند. تا ترافیک بیشتری را از سوی این وب سایت ها دریافت کنید.

سخن پایانی:

امیدواریم در این مقاله از سایت 12rang به اندازه کافی درک کرده باشید که تاثیر سئو داخلی و خارجی چیست؟ چه کمکی در بهبود رتبه سایت دارد؟ تیم دیجیتال مارکتینگ 12رنگ آماده همکاری با شما عزیزان در جهت بهینه سازی سئو وبسایت شما می باشد.

جهت دریافت اطلاعات بیشتر با ما در تماس باشید. همواره مشاور و بررسی اولیه وب‌سایت رایگان می‌باشد.

سوالی دارید؟ با ما صحبت کنید!
مکالمه را شروع کنید
سلام! برای چت در WhatsApp پرسنل پشتیبانی که میخواهید با او صحبت کنید را انتخاب کنید
ما معمولاً در چند دقیقه پاسخ می دهیم