معرفی مشاغل اینترنتی و 10 شغلی که نیاز به وبسایت دارد

معرفی مشاغل اینترنتی و 10 شغلی که نیاز به وبسایت دارد

مشاغل اینترنتی کسب و کارهایی هستند که می توانند در فضای مجازی، تحت یک سایت خدمات خود را ارائه کنند. این دسته از کسب و کارها می توانند با بهره مندی از امکانات این حوزه، خرید و فروش کالاهای خود را به صورت کاملا غیرحضوری و آنلاین انجام دهند. و کسب سود کنند. در ادامه با ما باشید تا به بررسی 10 شغلی که نیاز به وبسایت دارد، بپردازیم.


معرفی کسب و کارهای آنلاین


مشاغل اینترنتی و کسب و کارهای آنلاین کدامند؟ امروزه با پیشرفت دنیای مجازی، کسب و کارهای بسیاری دچار تغییر شده اند. این تغییرات به خصوص پس از دوره کرونا بیشتر به چشم دیده شده است. تاریخ همواره گواه آن است که با به روز شدن علم و دانش، ابزارها و کسب و کارهای جدید جایگزین مدل های قدیمی خود می شوند. کسانی که با رشد جامعه، خود و کسب و کارشان را جلو ببرند، می توانند از این تغییرات مصون بمانند. این پروسه با پیشرفت فضای مجازی، به شدت در حال گسترش است.

در این خصوص می توان آمارهای جالبی را بیان کرد که عبارتند از:
1) جالب است بدانید که با شیوع کرونا، تراکنش های اینترنتی در ایران تا 229 درصد افزایش پیدا کرده اند.
2) صدور نماد های اعتماد الکترونیک برای کسب و کارهای آنلاین در ایران تا 3 برابر افزایش یافته است.
3) تا سال گذشته، بیش از 350 هزار کسب و کار در فضای مجازی فعالیت خود را ثبت کرده اند.
منظور از مشاغل اینترنتی، کسب و کارهایی هستند که خدمات و محصولات خود را بر بستر وب ارائه می کنند.

نمونه بارز از این مدل کسب و کارها را می توان فروشگاه‌ هایی مانند دیجی کالا دانست که میزان رشد خالص فروش خود را در ده سال گذشته به صورت صعودی و در حدود 94 درصد و نسبت به سال 1399، در حدود 49 درصد اعلام کرده است.

معرفی مشاغل اینترنتی و 10 شغلی که نیاز به وبسایت دارد

معرفی مشاغل اینترنتی و 10 شغلی که نیاز به وبسایت دارد

برای بررسی مشاغل اینترنتی که نیاز به وب سایت دارند، می‌توان به چندین مورد اشاره کرد که در ادامه10 شغلی که نیاز به وبسایت دارد را بیان می‌کنیم. شما می توانید با طراحی سایت برای این مشاغل، خدمات و محصولات خود را بیشتر از گذشته به فروش برسانید. در این خصوص می‌ توان گفت:

مشاغل اینترنتی خدمات هاستینگ


بدون تردید، سرویس هایی که خود در بطن فضای مجازی قرار دارند، بایستی یک پلتفرم آنلاین داشته باشند. این نوع کسب و کار می تواند به وب سایت هایی که قرار است در فضای مجازی پایه گذاری شوند، خدمات هاستینگ (از جمله تامین فضای ابری، پهنای باند، دیتابیس و غیره) ارائه نماید.

خدمات سایت، سئو و دیجیتال مارکتینگ

مورد دیگری که می توان آن را در دسته مشاغل اینترنتی و کسب و کارهایی که نیاز به طراحی سایت دارند قرار داد، طراحان سایت هستند. این دسته از کسب و کارها می توانند هم به صورت شخصی و هم شرکتی کار کنند و در زمینه های مختلفی اعم از طراحی سایت، بهینه سازی سئو سایت، افزایش سرعت سایت، ریسپانسیو کردن و غیره فعالیت نمایند.

فروش لوازم خانگی


لوازم خانگی، یکی از نیازهای اساسی خانوارها در هر جامعه ای است که می توان کسب و کارهای فعال در این زمینه را در بخش مشاغل اینترنتی قرار داد. ساخت یک سایت از جهات مختلفی برای این نوع کسب و کارها مفید است. چراکه امروزه مردم تمام تحقیقات خود را از طریق فضای مجازی برای خرید این نوع کالاها انجام می دهند. ساخت سایت می تواند به شما کمک کند تا تمام محصولاتی که دارید را به کاربر معرفی کنید. همچنین این پلتفرم امکان مقایسه و اطلاع از قیمت آنها را بدون هیچ گونه تماس یا مکالمه به کاربر نمایش می دهد.

معرفی مشاغل اینترنتی و 10 شغلی که نیاز به وبسایت دارد

سایت فروش لوازم خانگی


معرفی مشاغل دورکاری که نیاز به وب سایت دارند
برخی از حرفه های شغلی نیز وجود دارند که در کنار خدمات حضوری، می توانند محصولات و فعالیت های خود را از طریق وب سایت ارائه کنند. در این حالت می توان گفت:

گرافیست ها


فضای مجازی بهترین پلتفرمی است که گرافیست ها می توانند در آن خدمات خود را ارائه کنند. بهترین مزایای این پلتفرم، امکان اشتراک گذاری فعالیت های شما است که می تواند در بخش نمونه کارها قرار گیرد. همچنین شما می توانید مهارت های خود را از طریق وب سایت به دیگران آموزش دهید و کسب درآمد کنید. از این رو می توان کارهای گرافیکی را نیز در دسته یکی از 10 شغلی که نیاز به وبسایت دارد عنوان کرد.

مشاغل اینترنتی آموزشی


کسانی که در یک زمینه خاص و حرفه ای مهارت دارند، می توانند با اشتراک گذاری داده ها و آموزش آن به دیگران، کسب درآمد کنند. به عنوان مثال می توان به آموزش سرمایه گذاری در بازارهای مالی، آموزش دروس کنکوری، آموزش تعمیرات و غیره اشاره کرد.
خدمات پزشکی
دسته ای دیگر از مشاغل اینترنتی که اخیرا با پیشرفت فناوری و ابزارهای ارتباط جمعی رواج یافته اند، خدمات پزشکی هستند. شما می توانید برای ارائه خدمات در این حوزه از جمله مشاوره با روان پزشک، رزرو نوبت، درخواست پرستار، یک وب سایت طراحی کنید.

خدمات پزشکی از طریق سایت


در ادامه بررسی شغل هایی که می توانند با طراحی سایت و سئو، تعداد کاربران و خدمات خود را گسترش دهند، همچنین می توان به موارد زیر اشاره کرد که عبارتند از:
آموزشگاه های زبان
یکی دیگر از دسته مشاغل اینترنتی که نیاز به وب سایت دارند، آموزشگاه های زبان هستند. با این وجود حتی می‌توانید به صورت حقیقی وب سایتی را طراحی کرده و ارائه خدمات آموزشی خود را شروع کنید. برای این کار کافیست با راه اندازی وب سایت و استفاده از روش های دیجیتال مارکتینگ، برندسازی نمایید. سپس در نتایج گوگل رتبه های بالاتری را کسب کنید تا بیشتر از گذشته دیده شوید.

فروشگاه اینترنتی پوشاک


فرقی نمی کند چه نوع پوشاکی را تولید می کنید. اکنون زمان آن است که هر نوع کالایی را که دارید، در معرض عموم قرار داده تا هرکس با توجه به سلیقه ای که دارد، آن را تهیه کند. شما می توانید با بارگذاری تصاویر مناسب، فروشگاه اینترنتی خود را به همراه کالاهای آن به دیگران معرفی نمایید.

معرفی مشاغل اینترنتی و 10 شغلی که نیاز به وبسایت دارد


مشاغل اینترنتی خدمات برنامه نویسی و طراحی سایت


از جمله خدماتی که مشاغل اینترنتی فعال در حوزه برنامه نویسی می توانند ارائه کنند، باید به برنامه نویسی و طراحی سایت، مدیریت پایگاه داده، طراحی پنل کاربری، طراحی سیستم رزرواسیون هتل و غیره اشاره کرد.

خدمات مالی خارج از کشور


در انتها نیز می توان به یکی از مشاغل اینترنتی جذاب در ایران اشاره کرد که از طریق آن می توانید با پرداخت های بین المللی، خدمات مالی و اینترنتی را به ساکنین ایران ارائه کنید. در این حالت کافیست یک حساب بانکی بین المللی داشته باشید.

معرفی مشاغل اینترنتی و 10 شغلی که نیاز به وبسایت دارد

خدمات مالی بر بستر وب سایت


جمع بندی کلی راجع به مشاغل اینترنتی


با توجه به پیشرفت سریع فناوری و گسترش فضای مجازی، امروزه مشاغل بسیاری به این حوزه کوچ کرده اند. حتی کسب و کارهایی که نیاز به وب سایت ندارند، برای تبلیغات و جا نماندن از این تحول، وب سایت و یا کانالی را در فضای مجازی برای ارتباط با مشتریان خود درنظر گرفته اند.

استفاده از فضای مجازی می تواند بستری را برای شما فراهم کند تا بتوانید خدمات و محصولات خود را بدون محدودیت مکانی ارائه نمایید. در انتها نیز پیشنهاد می‌کنیم قبل از ورود به این حوزه، از طراحان سایت و متخصصین سئو کمک بگیرید و از تجربیات آنها استفاده کنید.

سخن پایانی:

امیدواریم در این مقاله از سایت دیجیتال مارکتینگ 12rang به خوبی توانسته باشیم 10 شغلی که نیاز به وبسایت دارد را به شما آموزش دهیم. شما عزیزان می توانید برای طراحی انواع سایت فروشگاهی و شرکتی به تیم قوی 12رنگ اعتماد کامل کنید. و به نتیجه مطلوبی در زمینه ی فروش دست یابید.

سوالی دارید؟ با ما صحبت کنید!
مکالمه را شروع کنید
سلام! برای چت در WhatsApp پرسنل پشتیبانی که میخواهید با او صحبت کنید را انتخاب کنید
ما معمولاً در چند دقیقه پاسخ می دهیم