سئو سایت یعنی چه؟

سئو سایت یعنی چه؟

امروزه اغلب کلمه‌ی سئو را خیلی زیاد شنیده‌اید. و بهبود آن را برای ارتقا بخشی وضعیت سایت در گوگل پیشنهاد می‌دهند. سئو سایت به عنوان عاملی بسیار مهم در موفقیت سایت عنوان می‌شود. به نوعی افزایش درآمد یک شرکت وابسته به سئو سایت خواهد بود. در ادامه این مقاله دیجیتال مارکتینگ به شما به طور کامل توضیح خواهیم داد که سئو سایت یعنی چه؟

سئو سایت چه تاثیری در سایت و عملکرد آن خواهد داشت؟

استفاده صحیح از سئو و راهکارهای موثر در بهبود وضعیت سایت سبب خواهد شد که یک سایت در رتبه بالایی در جست و جوی گوگل قرار گیرد. قرارگیری یک سایت در صفحات و نتایج اول گوگل مزایای بسیاری برای یک سایت به ارمغان خواهد آورد. از اولین مزایای آن می توان به افزایش بازدیدکنندگان اشاره کرد که افراد بیشتری مایل به دیدن سایت خواهند شد. و آن صفحه و سایت را معتبرتر خواهند دانست.

به نوعی سایت به یک برند تبدیل خواهد شد. همچنین اگر یک سایت در جایگاه اول یا دوم جست‌و‌جو قرار گیرد. شانس بیشتری برای فروش محصولات خود دارد. در واقع افزایش سود و درآمد از ماحصل استفاده از سئو است. در نهایت می توان عنوان کرد که استفاده درست از سئو سایت موجب تبلیغات و افزایش مشتری برای سایت و محصولات خواهد شد.                                                 

سئوکار کیست؟

با استفاده از سئو می توان به تغییر استراتژیک وب‌سایت ها پرداخت. تمام عملکردها، استراتژیک ها و روش های سئو به منظور قرارگیری سایت در جایگاه و صفحه اول جست و جوی گوگل انجام می شود.

درست است که سئو سایت از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و همیشه باید در سایت به آن اهمیت دهید. اما دارای فرآیند پیچیده و سختی است. که انجام آن، کار هر کسی نخواهد بود. چرا که نیازمند صبر و دانش بسیار است.

سئوکار شخصی است که از وظایف آن می توان به اهمیت او به سئو سایت و به کارگیری روش های لازم برای بهبود وضعیت سایت اشاره کرد. الگوریتم های موثر در رتبه بندی سایت ها در حال تغییر هستند.

یک سئوکار باید نسبت به آن ها آگاهی داشته باشد و اطلاعات خود را در این زمینه به روز نگه دارد. یک سئوکار با مهارت و دانش بالای خود قادر خواهد بود که موفقیت عملکرد یک سایت را تضمین سازد و آن را نسبت به دیگر رقیبان خود برتر سازد.

سئو سایت یعنی چه و چه کاربردی دارد؟

سئو که نوشتار انگلیسی آن به صورت SEO می باشد، اختصاری از سر کلمات Search Engine Optimization می باشد. در واقع سئو به معنای بهینه سازی موتور جست و جو ترجمه شده است. سئو به مجموعه ای از تکنیک ها، استراتژی ها و تاکتیک هایی خاص گفته می شود. که با به کارگیری آن ها می توان بازدیدکنندگان سایت را افزایش داد.

با استفاده از سئو سایت شما قادر خواهید بود. که یک سایت در بالاترین نتایج جست و جو قرار گرفته شود. در واقع با بهبود سئو یک سایت موتورهای جست و جو را به روش غیراخلاقی دستکاری نمی کنید. یا آن ها را فریب نخواهید داد. بلکه با استفاده از راهکارهایی خاص در بهبود سئو سایت قادر خواهید بود. که سایت خود را در نتایج اول سرچ گوگل قرار دهید و از سایت رقیبان خود پیشی گیرید.

سئو سایت یعنی چه؟

انواع سئو

▪︎ سئو داخل سایت یا on-page seo یعنی چه :

این نوع سئو در درون یک سایت انجام می شود. در واقع on-page seo با انجام اقدامات و رعایت پارامترهایی سبب می شود. که سطح محتوای سایت از نظر موتورهای جست و جو بالا باشد. باعث می شود که سایت شما جزو یکی از سایت های مهم در نظر گرفته شود.

با تولید محتوایی قوی، بهینه سازی تصاویر و تگ ها، بهینه سازی صفحه اول سایت و سئو سرعت سایت در جهت افزایش سئو داخلی سایت عمل کنید. در واقع با ویرایش محتوا و اعمال تغییرات لازم در کدگذاری شما قادر خواهید بود. که سئو داخل سایت را بهبود بخشید.

▪︎ سئو خارج سایت یا off-page seo یعنی چه :

در واقع همانطور که از اسم آن مشخص است به مجموعه فعالیت هایی در خارج سایت مرتبط است. سئو بیرون سایت متفاوت از سئو داخل سایت است. اما خیلی زیاد وابسته به آن می باشد. چرا که اگر محتوای یک سایت از نظر دیگر سایت ها قوی و ارزشمند باشد. دیگر سایت ها به سایت شما بک لینک خواهند داد.

پس بهتر است که ابتدا بر روی محتوا و سئو داخلی سایت کار کنید. تا بتوانید افزایش سئو خارجی را تحت تاثیر قرار دهید. با این کار، اعتبار و ارزش صفحات سایت شما بالا می رود. که نتیجه آن قرارگیری در نتایج اول گوگل خواهد بود.

سخن پایانی:

امیدواریم در این مقاله از سایت 12rang به اندازه کافی درک کرده باشید که سئو سایت یعنی چه؟ و چه کاربردی در بهینه سازی آن دارد. تیم دیجیتال مارکتینگ 12رنگ آماده همکاری با شما عزیزان در جهت بهینه سازی سئو وبسایت شما می باشد.

جهت دریافت اطلاعات بیشتر با ما در تماس باشید. همواره مشاور و بررسی اولیه وب‌سایت رایگان می‌باشد.

سوالی دارید؟ با ما صحبت کنید!
مکالمه را شروع کنید
سلام! برای چت در WhatsApp پرسنل پشتیبانی که میخواهید با او صحبت کنید را انتخاب کنید
ما معمولاً در چند دقیقه پاسخ می دهیم